31 oct. 2008

Google ar putea să renunţe la acordul de parteneriat cu Yahoo!

Google preferă să renunţe la acordul de parteneriat cu Yahoo! decât să accepte restricţii antitrust din partea guvernului, au declarat, vineri, două surse
apropiate negocierilor, citate de Reuters."Sunt serioşi în privinţa renunţării? Cred că da. S-au hotărât? Nu ştiu sigur", a spus una dintre surse.Cele
două companii, cele mai mari din industria căutării pe Internet, ar putea anunţa chiar vineri, 31 octombrie, că acordul a căzut, a precizat a doua sursă.Reprezentanţii
Google şi Yahoo! nu au fost disponibili pentru comentarii.

În iunie, companiile au anunţat un parteneriat prin care Google putea să încheie contracte pentru o parte din spaţiul publicitar deţinut de Yahoo!, însă
au întârziat implementarea proiectului pentru a permite Departamentului Justiţiei din SUA să analizeze înţelegerea.Google şi Yahoo! controlează împreună
aproximativ 80% din piaţa căutărilor pe Internet, potrivit unui studiu realizat în luna august de scompania comScore Inc.Printre motivele companie Google
de a renunţa la acord se numără negocierile Yahoo! privind achiziţia operaţiunilor de publicitate online a diviziei AOL a companiei Time Warner.În prezent
Yahoo! şi AOL analizează impactul eventualei achiziţii.Prin cedarea de spaţiu publicitar companiei Google, veniturile Yahoo! ar putea să urce cu 250-450
milioane de dolari în primul an de la încheierea contractului, au anunţat în iunie cele două părţi.