3 nov. 2008

Scenele erotice de la tv cresc numărul sarcinilor la adolescente

Cercetătorii americani au demonstrat că adolescentele care urmăresc cu regularitate programe de televiziune cu conţinut erotic sunt de două ori mai expuse
riscului de a rămâne însărcinate înainte de vârsta de 20 de ani.
Subiectul efectului avut asupra tinerilor de scenele cu caracter sexual prezentate pe posturile de televiziune a fost adeseori dezbătut de părinţi, psihologi
şi specialiştii din mass-media, potrivit unui studiu citat de time.com.
Potrivit unui nou studiu, realizat de cercetătorii de la trustul specializat în sondaje de opinie şi analize de piaţă Rand Corporation, expunerea adolescenţilor
la scene cu conţinut sexual explicit influenţează în mod direct numărul de sarcini înregistrate în rândul tinerelor.
"Această legătură între expunerea la un astfel de conţinut la televizor şi riscul unor sarcini ulterioare este foarte puternică", a declarat Anita Chandra,
specialist în comportamenul uman şi coordonator principal al acestui studiu. Chandra a adăugat că asocierea rămâne puternică şi în condiţiile în care se
iau în considerare alţi factori.
O astfel de expunere constantă ar putea să explice parţial motivul pentru care, în Statele Unite, procentul sarcinilor în rândul adolescenţilor este de
două ori mai ridicat decât în celelalte ţări industrializate dezvoltate. Chandra a intervievat 1.461 de tineri, cu vârste cuprinse între 12 şi 17 ani,
discutând cu fiecare dintre aceştia de cel puţin trei ori, în intervalul 2001 - 2004. Chandra a declarat că rezultatele ei confirmă concluziile altor studii
care au relevat o strânsă legătură între expunerea la scene cu conţinut sexual explicit difuzate de posturile de televiziune şi procentul sarcinilor înregistrate
în rândul adolescentelor.
Studiile anterioare au descoperit două modalităţi majore prin care această percepţie asupra scenelor erotice influenţează numărul sarcinilor în rândul adolescentelor
- prin încurajarea tinerilor să devină activi din punct de vedere sexual chiar din primii ani ai adolescenţei lor şi prin promovarea ideii de folosire
intermitentă a contraceptivelor.
Cu toate acestea, este puţin probabil ca posturile de televiziune şi industria cinematografică să reducă numărul scenelor cu conţinut erotic din produsele
pe care le lansează pe piaţă. Din acest motiv, American Academy of Pediatrics a iniţiat, în urmă cu un deceniu, campania Media Matters, nu doar pentru
a trage un semnal de alarmă în ceea ce priveşte influenţa avută de televiziune şi de industria cinematografică asupra tinerilor, ci şi pentru a alerta
părinţii în privinţa rolului vital al monitorizării programelor urmărite de copiii lor.