17 nov. 2008

Decanul Facultăţii de Medicină Oradea a demisionat

Decanul Facultăţii de Medicină şi Farmacie Oradea, profesorul universitar Adrian Maghiar, şi-a înaintat demisia din funcţie, luni, pe fondul acuzaţiilor
legate de eliberarea diplomelor universitare false, relansate la sfârşitul săptămânii trecute."Mi-am înaintat demisia pentru că sunt sătul de presiunile
care se fac asupra mea şi care s-au acutizat în ultimele trei săptămâni, de când a început campania electorală. Nu mai accept să mă compromită nimeni.
Voi rămâne profesor universitar şi îmi voi continua activitatea. Eu nu am fost implicat în niciun fel în povestea cu diplomele. Sper că nu mi se poate
reproşa nimic în activitatea profesională, iar ancheta ARACIS (Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior -n.r.), care începe
în această săptămână, îmi va demonstra nevinovăţia”, a declarat Adrian Maghiar.

Universitatea Oradea a anunţat că rectorul Cornel Antal va emite, luni, o decizie prin care atribuţiile de conducere la Facultatea de Medicină vor fi încredinţate
unei persoane din cadrul facultăţii, care va avea sarcina ca în perioada următoare să organizeze alegeri parţiale pentru funcţia de decan, rămasă vacantă.Demisia
decanului vine după ce, la sfârşitul săptămânii trecute, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a informat că 13 facultăţi de medicină şi farmacie, printre
care şi cea din Oradea, fac obiectul unei anchete despre eliberarea de diplome de licenţă fictive pentru cetăţeni italieni.Până acum au fost anchetate
patru facultăţi de stomatologie din patru universităţi, două de stat şi două private, pentru eliberarea ilegală de diplome în beneficiul unor cetăţeni
italieni care figurau fictiv ca fiind studenţi în România, deşi facultăţile de stomatologie din România nu au forme de învăţământ la distanţă sau la fără
frecvenţă.

Printre cele 13 universităţi supuse anchetei se află şi Universitatea Oradea, iar investigaţia a repus pe tapet şi vechiul scandal legat de eliberarea de
diplome de studii aprofundate aferent unor discipline care nici măcar nu există în România. Eliberarea acelor diplome a fost semnalată de fostul decan
Mircea Ifrim, intrat în conflict cu familia Maghiar după îndepărtarea sa de la conducerea facultăţii, şi a ajuns obiect al unui dosar penal deschis de
DNA pe numele foştilor rectori Teodor Maghiar şi Traian Maghiar.Rectorul Universităţii din Oradea, Cornel Antal, declara, sâmbătă, că a pus la dispoziţia
DNA 26 de dosare ale unor studenţi, în urma controlului declanşat în luna mai de Ministerul Educaţiei, în legătură cu diplomele de licenţă eliberate fraudulos
unor cetăţeni italieni.