6 nov. 2008

Google a renunţat la acordul cu Yahoo!

Google a renunţat la acordul cu Yahoo! vizând un parteneriat în domeniul publicităţii online, ca urmare a opoziţiei autorităţilor americane antitrust, a
declarat, miercuri, David Drummond, directorul companiei pe probleme juridice."După patru luni de analiză, inclusiv discuţii privind variante de schimbări,
este clar că autorităţile de reglementare şi o parte a companiilor de publicitate sunt, în continuare, îngrijoraţi privind acordul", a afirmat Drummond
într-un post pe blogul personal.

Departamentul Justiţiei din SUA a anunţat, miercuri, că a notificat compania Google că intenţionează să iniţieze un proces pentru a bloca acordul pe motiv
că încalcă legile concurenţei.Conducerea Yahoo! a precizat, într-un comunicat, că este "dezamăgită că Google a ales să renunţe la acord şi nu să-l apere
în justiţie".Cele două companii, cele mai mari din industria căutării pe Internet, au anunţat acordul de parteneriat în iunie, însă au întârziat implementarea
acestuia pentru a permite Departamentului Justiţiei din SUA să verifice dacă încalcă reglementările antitrust."Suntem bineînţeles dezamăgiţi că înţelegerea
nu se va materializa", a spus el.Google şi Yahoo! controlează împreună aproximativ 80% din piaţa căutărilor pe Internet, potrivit unui studiu realizat
în luna august de scompania comScore Inc.Prin cedarea de spaţiu publicitar companiei Google, veniturile Yahoo! ar putea să urce cu 250-450 milioane de
dolari în primul an de la încheierea contractului, au anunţat în iunie cele două părţi.