7 nov. 2008

Bechtel ar putea plăti despăgubiri, pentru lucrările proaste la autostradă

Compania americană Bechtel riscă să plătească o sută de milioane de euro pentru problemele apărute pe tronsonul Cluj-Gilău al Autostrăzii Transilvania.
Expertiza făcută de Compania de Drumuri Naţionale arată că alunecările de teren din anumite zone ale autostrăzii s-au produs exclusiv din vina constructorului.
O firmă de consultanţă, angajată de statul român să supervizeze construcţia autostrăzii, a acuzat Bechtel de neglijenţă şi rea-intenţie, pentru că lucrările
au fost defectuoase. Compania americană este obligată astfel să suporte toate reparaţiile necesare.
"Compania Bechtel a avut mai multe abateri în execuţia lucrărilor acolo, calitatea lor fiind afectată din cauza faptului că există greşeli de proiectare,
greşeli de execuţie şi nerespectarea unor prevederi privind studiile geologice de-acolo", a declarat Ştefan Szobodka, purtător de cuvânt CNADR.
În replică, reprezentanţii Bechtel dau vina pe natură. "Ştiu că acolo au fost nişte probleme cu inundaţii. Adică în momentul în care plouă abundent, o
curte se inundă, pentru că venea apa pe pantă, dar asta se întâmpla chiar şi înainte de a începe noi lucrările" a spus în replică Bogdan Sgârcitu, director
Comunicare Bechtel.
Sătenii din Vălişoara stau în fiecare zi cu spaima că pământul le va înghiţi casele pentru care au muncit o viaţă întreagă. Din 2007 s-au înregistrat 24
de alunecări de teren, iar în patru dintre aceste cazuri trebuie investiţi mulţi bani in consolidare. O primă evaluare a Companiei de Drumuri Naţionale
şi Autostrăzi vorbeşte despre reparaţii de 100 de milioane de euro. Suma, potrivit oficialilor companiei, trebuie suportată de Bechtel, care a greşit la
proiectare şi executie.