14 dec. 2008

McCartney susţine că el, nu Lennon, a influenţat viziunea politică a trupei Beatles

Sir Paul McCartney susţine că el, nu John Lennon, a fost liderul de opinie al trupei Beatles în ceea ce priveşte viziunea politică, cum ar fi opoziţia faţă
de războiul din Vietnam, informează ediţia online a The Telegraph.Într-un interviu acordat jurnalului Prospect, sir Paul a declarat că el a fost cel care
l-a convins pe John Lennon să ia atitudine şi să se opună războiului din Vietnam, "politicizarea" viziunii trupei Beatles având loc după ce McCartney l-a
întâlnit pe filosoful Bertrand Russell la Londra, în anii '60."Când am început să luăm în seamă problema Vietnamului era chiar când începusem să devenim
cunoscuţi. Cineva m-a anunţat într-o zi că Bertrand Russell locuieşte în apropiere de Chelsea şi am hotărât că era o bună ocazie să-l cunosc. Ne-am cunoscut
şi trebuie să spun că această întâlnire a fost una fabuloasă. El mi-a spus despre războiul din Vietnam - mulţi dintre noi nu ştiam încă multe despre acest
conflict militar, mai ales că presa nu începuse să scrie despre acest subiect - şi, mai ales, s-a dovedit un aspru critic al evenimentului. Îmi aduc aminte
că m-am întors în studio şi am vorbit cu toţi băieţii din trupă şi, mai ales, cu John (Lennon, n.r.) despre această întâlnire şi despre cât de distructiv
este acest război", a spus McCartney.

Atribuirea statului de lider de opinie în chestiuni politice a fost contestată de unii dintre criticii lui Paul McCartney, care susţin că el încearcă o
rescriere a istorie Beatles, asumându-şi un rol mai important decât a avut de fapt. Tariq Ali, unul dintre liderii mişcării care s-a opus războiului din
Vietnam în Marea Britanie, contrazice versiunea lui Paul McCartney. "Nu aşa îmi amintesc eu lucrurile. Este posibil ca McCartney să-l fi întâlnit pe Bertrand
Russell, dar eu nu l-am întâlnit niciodată pe Paul", a susţinut Tariq Ali.