9 dec. 2008

Curiozitati

O femeie din Statele Unite ale Americii care s-a născut fără braţe a învăţat să piloteze avioane cu picioarele, şi-a luat permisul de conducere şi este
absolventa unei facultăţi de psih
ologie, informează
Daily Telegraph.

Jessica Cox, din Arizona, SUA, suferă de o maladie rară şi s-a născut fără mâini, însă a absolvit facultatea, poate scrie, dactilografia, îşi poate pieptăna
părul sau vorbi la telefon, doar cu ajutorul picioarelor. Cox a fost şi dansatoare şi are centura neagră cu doi dani la Tae Kwon-Do."Niciodată nu spun
că nu pot să fac ceva, spun că nu am reuşit deocamdată. Următoarele mele scopuri sunt să-mi strâng părul în coadă şi să escaladez munţi. M-am născut aşa
şi am învăţat, pur şi simplu, să ma adaptez", a spus Jessica.

Singurul lucru de care i-a fost frică Jessicăi a fost zborul cu avionul şi a avut emoţii de fiecare dată când a fost pasager, notează cotidianul.

Un pilot al unei fundaţii, însă, a convins-o, în urmă cu trei ani, să înveţe să piloteze."Un pilot ce reprezintă fundaţia Wright Flight m-a întrebat dacă
aş vrea să pilotez de una singură. La început am crezut că este nebun. M-aş fi temut şi dacă aş fi avut braţe. El a
insistat, însă, spunându-mi că mi-ar plăcea foarte mult, aşa că am început s-o privesc ca pe o mare provocare", a povestit Cox.

Ea s-a antrenat trei ani pentru a obţine licenţa de zbor, în loc de şase luni cât îi trebuie unei persoane normale. Jessica a avut trei instructori de-a
lungul timpului şi a adunat 89 de ore de zbor.

Femeia se antrenează, în prezent, pentru a deveni, la rândul ei instructor de zbor şi pentru a le învăţa pe persoanele cu dizabilităţi să piloteze un avion."Sunt
atâtea dizabilităţi care îi fac pe oameni să creadă că nu pot să-şi îndeplinească visele. Eu sunt dovada că se poate", a mai spus Jessica, care nu a mai
purtat proteze pentru mâini de la vârsta de 13 ani.

Serviciile veterinare au luat 58 din cei 67 de câini, alături de care locuiau într-un apartament cu două camere doi soţi francezi, septuagenari, în sud-vestul
Franţei.Cei doi locuiesc în Castelmoron-sur-Lot (sud-vestul Franţei) într-un apartament cu două camere. Câinii au fost donaţi unei organizaţii care protejează
animalele (SPA) şi plasaţi într-un adăpost.Serviciile veterinare, sprijinite de jandarmerie, au intervenit pentru că potrivit regulamentului se poate considera
drept "rele tratamente faptul că o persoană nu se poate ocupa suficient de animalele sale şi nu le oferă pentru acestea un spaţiu adecvat".Vârstnicii,
care au putut păstra doar nouă căţei potrivit legii, şi-au hrănit animalele de companie bine.Un proces verbal a fost transmis procurorului republicii care
va decide care vor fi următoarele proceduri judiciare.