Anghel Saligny
(1854-1925)
Inginer constructor si om de stiinta român. A fost profesor la Scoala nationala de poduri si sosele si membru al Academiei Române. In 1882 a proiectat si
construit podurile de cale ferata de pe linia Adjud - Tg. Ocna si podul dublu de sosea si cale ferata de pe Siret, la Cosmesti, care i-a consacrat reputatia
de inginer constructor. Intre 1884-1889 a lucrat la constructia docurilor si antrepozitelor de la Galati si Braila, dând solutii originale, printre care:
constructia fundatiilor pe straturi de fascine si piloti pentru cheiuri, a bazinelor de legatura cu Dunarea pentru silozuri si folosirea, pentru prima
oara in lume, a betonului armat in constructia silozurilor.
Lucrarea lui cea mai importanta este proiectarea in 1888 si constructia intre 1890-1895 a podului peste Dunare de la Cernavoda, care era, la acea vreme,
cel mai lung din Europa. Proiectul elaborat de Saligny aducea doua mari inovatii in constructia de poduri: sistemul nou de grinzi cu console pentru suprastructura
podului si folosirea otelului moale in locul fierului pudlat ca material de constructie pentru tabliere de poduri.
Intre anii 1889 si 1909 a condus lucrarile de amenajare a portului Constanta, introducând pentru prima oara in România pilotii si radierele din beton armat
in constructiile portuare si proiectând silozurile de cereale si statia de petrol.
Printre celelalte lucrari ale lui Saligny se numara linia de cale ferata Tg. Jiu-Filiasi, tunelul de cale ferata din Valea Mostistei, portul Ramadan (Giurgiu),
etc.
Intre 1907 si 1916 a fost presedinte al Academiei Române.